Skörd som är på sluttampen.

Nu är alla morötter, purjolök, daikon, och snart rotsellerin skördat.
Återstår palsternackorna, rovorna och kålrötterna + lite kål.
Allt om allt blev skörden rätt hyfsad, för andra året med Fukuoka odlingen.
Sista helgen i november ska jag köra ut all urin från toaletsystemet hemma på gården köras ut på Fukuoka trädgårdslandet, dessutom där jag 2010 ska odla vintersquash kör jag då ut gödseln från hönshuset, banne mig ska jag få många och fina vintersquash nästa år.
Den första föreläsningen om hur jag odlar + tips har redan kommit in nämligen 24 febr. 10 för Strängnäs trädgårdsförening.
Del 3 av boken på svenska är klar, läser just nu korrekturläsningen, det gör jag medan jag översätter den till holländska.
Del 3 kommer ut på nästa års trädgårdsmässan i Älvsjö/Stockholm.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0