Skörden

Efter ett tag i väntans tider (hmhm) blev äntligen spannmålet tröskat och resultatet blev bra tycker jag.
Det som finns kvar är det finska vårvetet men detta tänkte jag slå med lie (det är inte så mycket) och tröska med min minitröskverk.
Det kom 2 killar som filmade det hela och de ska komma tillbaka och filma när jag ska förbereda och så gotländsk enkorn där jag hade midsommarrågen.
Där jag hade enkornet ska det bli ärtor till nästa vår och sedan blir det också naken havre förutsatt att grannen inte ska så vanlig (med skal alltså) havre i närheten.
Emellertid har en del av naket enkorn grott som jag sådde i en av pallkragerna.
I trädgården ser det bättre och bättre ut, morötterna och palsternackorna håller på att växa till sig ordentligt alltså det blir nog bra, i alla fall en hel del bättre i år jämnfört med första(förra) året med Fukuoka odlingen.
I övermorgon måste jag nu äntligen slå blasten på potatisen även om det nog inte finns nån bladmögel på den pga. åkerfräken teet som jag har sprutat, men blasten ska jag slå för att helt undvika brunröta.

Kommentarer
Postat av: Rumah Dijual



You most definitely have made this blog into something special. You clearly know what you are doing, you have covered so many bases.

Postat av: Pakaian Muslim Modern

Thanks for spending the time to discuss this, I feel strongly about it and love reading more on this topic.

Postat av: Jual Beli Mobil Bekas

After examining a few of the blog posts in your web site now, and I actually like your way of blogging.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0